Cinek74 |
Stały bywalec ... |
|
|
Dołączył: 27 Gru 2007 |
Posty: 140 |
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Głogów / tam gdzie ptaki zawracają |
|
|
|
|
|
|
Uważam, że to ta sama klasa cenowa - to jest raczej obiektywne. Zdaję sobie sprawę, że produkty markowe są droższe - wynika to z marki czyli marketingu jak słusznie zauważyłeś, ale także z faktu, że produkty markowe żeby nie stracić marki mają mniejszy rozrzut jakościowy - po prostu kontrola jakości jest trochę ostrzejsza.
Szkoda że nie mogę teraz odnaleźć linku do strony którą kilka dni temu widziałem, gdzie dość fajnie pokazana była statystyka prawdopodobieństwa zakupu obiektywów bez wad poszczególnych producentów - szkła firmowe to około 90%, niefirmowe chyba 70%. Trochę ciekawsza była statystyka prawdopodobieństwa zakupu 5 kolejnych niewadliwych obiektywów, ale za Chiny nie mogę sobie przypomnieć konkretnych liczb. Oczywiście to tylko statystyka (choć próbka była liczna - na pewno powyżej 10 tys. szt.), ale zgadza się to z teorią o jakości produktów markowych. Podobnie jak z moją lekko zardzewiałą wiedzą z teorii zarządzania i marketingu.
Jeszcze się na żadne szkło nie zdecydowałem, choć obecnie właśnie Sony wydaje mi się najbardziej odpowiadający moim potrzebom. W tej chwili mam flintę 70-200/4, z której jestem w zasadzie zadowolony. |
|